5/7 crnočetvrtkom

Današnji editorijal mi je toliko drag da sam se u par navrata zahvaljivala ljudima koji su mi slali linkove ka njemu sa obrazloženjem da sam već pisala o njemu. Skoro sam primetila da zapravo nisam već pisala o njemu i obuhvatila me je blaga sramotica. Nego…
Posvetimo se konačno „Valentino” editorijalu u septembarskom izdanju Vogue Italia časopisa iz 2015.

valentino jesen-zima 2015 fabrizio ferri 2

„Valentino” je projekat italijanskog modnog fotografa Fabrizia Ferrija. Manekenke koje su učestvovale su burunđanka Leila Nda, ruskinja Sofia Tesmenitskaya, australijanka Grace Simmons i holanđanka Yana van Ginneken. Manekenke poziraju u neimenovanom zdanju starorimskog porekla u haljinama iz Valentino kolekcije za jesen-zimu 2015/16. Moram vas zamoliti da oprostite zbog kvaliteta slika – bolje ne postoje na internetu. Svakako je svaka fotografija toliko posebna, u nekom svom vremenskom džepu ni tamo ni vamo, da malo loše rezolucije ne može da značajno pokvariti iskustvo.

valentino jesen-zima 2015 fabrizio ferri 4

Postoji jedna serija čija radnja mi deluje tričavo ali su kostimi prelepi – Reign. Fora sa Reign kostimima je što, iako se radi o životu Kraljice Meri od Škotske, retko šiju istorijski precizne kostime. Umesto toga uzimaju štagod da su modne piste skoro ponudile i optimizuju tu odeću za vremenski period. Jako je anahronistički i kreativno. Dosta kritike su pretrpeli zbog toga ali možete sami odlučiti kako vam gode ovakve umetničke slobode tako što ćete pročitati intervju sa Meredith Markwork-Pollack, glavnom Reign kostimografkinjom. Moje mišljenje je da su kolekcije poput Valentino jesen-zima 2015/16 zaslužile da glume svoje pretke. Haljine su moderne, ali propratni modni dodaci i nakit su best of both worlds. Kad smo već kod serija, nije li ceo editorijal veoma Igra prestola?

valentino jesen-zima 2015

U zadnje vreme više forsiram velike brendove nego underground crninu. Volela bih da nije tako, ali postoji razlog – možda nije jedina istina, ali je jedina istina koju ja sada vidim: manji brendovi često dosežu svoj umetnički maksimum pri jesenjim i zimskim kolekcijama, a veći brendovi se bolje snalaze leti – i to iz veoma praktičnih razloga. Manji brendovi moraju ostati dostupni široj masi kako bi im se rad isplatio. Zbog toga su primorani da koriste jeftinije i jednostavnije tekstile i kućnu produkciju. Ukoliko se brend ne bavi bukvalnim minimalizmom, ipak će mu trebati nešto va-vum po čemu će se isticati. Lako rešenje problemu su slojeviti odevni predmeti koji izgledaju impozantno zbog strukture i mističnog šmeka – jesenji kaputi, džemperi, zimska crnina.

valentino jesen-zima 2015 fabrizio ferri 3

Sa druge strane, brendovi poput Valentina mogu da si priušte kolekcije manjeg obima, sačinjene od skupih i kvalitetnih materijala koje često sastavljaju veoma stručni krojači. Brokat i svila su u 2018. godini i dalje luksuz. Stoga brendovi poput Valentina mogu imati godinu za godinom materijalno i vizualno skupih kolekcija koje pucaju od detalja – kao i da imaju letnje odevne predmete od tanjih letnjih tekstila koji izgledaju fenomenalno.

valentino jesen-zima 2015 fabrizio ferri 5

Ipak, verujem da postoji dosta manjih brendova sa fenomenalnim letnjim kolekcijama za koje ja ne znam. Nastavite da mi šaljete predloge kadgod vidite išta iole u duhu crnočetvrtkom bloga. Ako poznajete dizajnere ili bilo kakve druge zanatlije ovog senzibiliteta, takođe ih pošaljite, neka im ovaj blog koristi poput gotičarske vizitke.

valentino jesen-zima 2015

Постави коментар